Welcome to jakunisme's home

come in....lets we share together....

Expressions of faith

See, understand and evaluate my expression....

Sunday 1 January 2012

Second days of new year

Hari ni 2hb. january 2012, banyak kerja sikit...awal-awal bulan ni nak buat contract payment...aku cuma checking je...tapi pening gak...kena pastikan betul-betul takde kesalahan...supaya payment nanti takde kesulitannya...biar apa pun kita buat mesti pastikan ianya kita buat betul-betul...check betul-betul...dah takde masalah...baru sign...kalau tak...bila ada yang tak betul...sampai pada manager...aku lah yang kena...aku mesti buat tanpa kecuaian...cara kerja mesti kemas...jangan fikir nak cepat je...siap checking aku masuk kebun kejab...nak pastikan dia orang ada
kerja ke tak...aku gi block D11, naik bukit...dengan hilux...korang tengok sendiri ah pemandangan dia... memang cantik...memang mengerunkan kalau masa kerja...tapi aku suka....memang tak boring...boleh tengok seluruh kawasan estate ni... aku naik sini...nak tengok excavator...repair jalan yang problem...pastu nak buat boundry trenches pulak...yang lain, lepas ni baru program... horvesting works berjalan lancar...other work i will checking tomorrow...i have to check with my staff...field conductor...  
Dalam aku me'round estate ni...sempat lagi aku tengok-tengok lubuk kelah...ikan baung pun ada...lelabi pun ada...yang best nya ikan sebarau...dia punya layan tu yang best...orang cakap la...kat sini baru beberapa kali je aku mancing...setakat ni, tak pernah dapat lagi...ceh...dengar orang kata la...tapi mungkin tak kena lubuk agaknya...takpe, nanti aku cari geng bawak masuk cari tempat yang ok....maybe next time..i will get it also...where are you sebarau...? ok...tomorrow i will come back...for new story...maybe it will be more an interesting....i longing my bed now.... 

1 comment:

  1. salam Tuan, Enjoy baca blog ini. Ha..bila nak mancing. Teringin juga nak joint memancing dalam ladang.

    ReplyDelete